Oops! Sorry!!


This site doesn't support Internet Explorer. Please use a modern browser like Chrome, Firefox or Edge.

het belang van branding

Als ondernemer ben je misschien bezig met je eerste website, je bent jezelf aan het re-branden, of je veranderd helemaal van product of bedrijf. Je komt dan op een punt dat je beeld nodig hebt. Je hebt een plan nodig. Je moet weten wie je bent en wat je wilt vertellen. Anders is een foto maar gewoon een foto. Een beetje fotograaf kan technisch een prachtig plaatje van je maken en natuurlijk mag je de nodige likes ontvangen op social media van je vrienden en familie. Maar foto’s die jouw verhaal vertellen, jouw boodschap overbrengen en jou laten zien zoals je bent …. Dat is een heel ander verhaal. 

Het is jouw kans om op te vallen. Het is een stap die heel vaak wordt overgeslagen en waardoor je foto’s niet het doel bereiken waarop je hoopte. Een goede Branding wekt vertrouwen, geeft een gevoel van herkenning en draagt bij aan jouw boodschap.

Je prachtige foto gemaakt in een stad voegt niets toe als je paardencoach bent toch? Of vol in de make-up, all glam op de foto is leuk, maar als je eigenlijk meer van de casual kleding bent tijdens je werk wat zegt zo'n beeld dan over jezelf? 

Het grappige is, dat beeld iedereen fascineert. Aan de andere kant deinzen we er net zo hard voor terug als jezelf op de foto moet. Want het is een ‘met de billen bloot ervaring’.

Als je niet aan de basis werkt (jouw eigen START-BRAND-LAUNCH plan) maak je, of laat je mooie plaatjes maken, in de hoop dat iemand geïnteresseerd raakt in de zaken die jouw bedrijf (jouw brand) aanbiedt. Het is een kansloze missie wanneer je nooit de tijd neemt om een duidelijk merkconcept te ontwikkelen. 

Hierdoor blijft het experimenteren en spelen met jouw merk en gebruik je het als een visuele speeltuin voor stijl verkenning in plaats van de tijd te nemen om een sterke visuele richting neer te zetten.

Maak tijd voor een goede basis voor jouw branding. Uit ervaring weet ik dat zonder een goede start, je blijft hangen. Het heeft vaak niet eens te maken met niet weten wat je wilt, maar het jezelf gunnen hier tijd aan te besteden. Jouw weg naar je eigen zichtbaarheid. 

Ja leuk denk je, maar hoe doe je dat dan? Welke stappen moet je dan doorlopen? Om je te helpen heb ik deze stappen voor je uitgezet in een roadmap hier onder. 

Liefs, Sandra

leerbedrijf

Als Erkend Leerbedrijf begeleiden wij stagiaires voor de opleidingen Marketing en communicatie, Mediavormgeving, Webdesign en Fotografie.

contact

SBL Design

Hoofdstraat 14

7625 PD Zenderen


Bel of mail ons om een afspraak te plannen.


+31 (0) 614155000

[email protected]

socials

Inspireer met ons!